10 Ekim 2022 Pazartesi

10/10/22

 "dünya altından kaymış ve yalnız bırakılmıştı"

"bütün küçük şeyler anlamlıydı, yalnızca bütünü anlamsızdı"

"kendini bu insanlara teslim etmişti; doğuştan kendinin olan karar hakkını devretmişti. dünyasıyla birlikte, vadedilmiş dünyasıyla, o çorak taşla birlikte bu hak da elinden kayıp düşmüş, ondan uzaklaşmıştı."

"konuşma paylaşmadır-birlikte yapılan bir sanat. sen paylaşmıyorsun, yalnızca bencillik ediyorsun."

"eğer yalnızca sayılardan oluşan bir kitap yazabilseydi, doğru olurdu. sözlerle söylenen hiçbir şey tamamen doğru çıkmıyordu. söze dökülen şeyler düzgün durup birbirine uyacağına eğilip bükülüyor, uçup gidiyordu. ama sözlerin altında, merkezde, karenin merkezi gibi, her şey doğru çıkıyordu. her şey değişebilir ama hiçbir şey yitirilmezdi. eğer sayıları görebilirseniz bunu anlayabilirdiniz; dengeyi, şekilleri, yapı taşlarını görürdünüz. ve onlar sağlamdı."

Ursula K. Leguin/Mülksüzler

sadece yarım saat. sözcüklerle geçirdiğim yarım saat beni uyandırdı. aldığım kararlar sırtıma yük olmadı. zevkle uygulamaya başladım. zevkle bir şeyler yaptım ve yapıyorum. ne kadar özlemişim. yaş alıyoruz hem bedenimizle hem ruhumuzla, seyahat ediyoruz yine hem bedenimizle hem ruhumuzla, yaşıyoruz bu büyük mesele. ruhu ortak etmemek, dışlamak olur mu hiç? biz bir bütünüz. geride bırakmaya, üstüne basıp geçmeye, sıradanlığa mahkum etmeye hiç gerek yok. hakkımız da yok. 

bugün arınmış hissediyorum kötü hislerimden. ne mutlu! bakalım sonrası nasıl olacak?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

22/10/2022

  Öyle bunaldım ki Neyin öznesi olmak istemiyorsam orada buluyorum kendimi Ne sanmıştım ki Her şey bir anda düzelecek mi Çok yalnız hissediy...